- Discovering novel algorithms with AlphaTensor
DeepMind社より、AIが新しい行列の演算に関するアルゴリズムを見つけたようです。
https://www.deepmind.com/blog/discovering-novel-algorithms-with-alphatensor?utm_campaign=AlphaTensor&utm_medium=bitly&utm_source=Twitter+Organic
For example, if the traditional algorithm taught in school multiplies a 4x5 by 5x5 matrix using 100 multiplications, and this number was reduced to 80 with human ingenuity, AlphaTensor has found algorithms that do the same operation using just 76 multiplications.
Google翻訳直訳すると、
例えば、学校で教えられている従来のアルゴリズムが 4x5 × 5x5 の行列を 100 回の乗算を使用して乗算し、この数が人間の創意工夫によって 80 回に削減された場合、AlphaTensor は、わずか 76 回の乗算を使用して同じ演算を行うアルゴリズムを発見しました。
4×4でも普通に乗算が1度減らせるらしいですが、ゲームCGにどれだけ恩恵があるか気になりますね。
- 総務省統計局が提供してる「社会人のためのデータサイエンス演習」。
https://gacco.org/stat-japan2/ - [UE4] Pixel Depth Offsetは何故画面奥にしか行かないのかまた本当に重たいのかどうか問題
https://qiita.com/EGJ-Nori_Shinoyama/items/42cb29e95eca601250db - Screen Post-processing Effects: Color Models and Color Grading
カラーモデルとカラーグレーディングの話
- An Algorithm for Polygon Intersections
ScreenSpace上でのポリゴン衝突判定処理で活用出来そう
https://gorillasun.de/blog/an-algorithm-for-polygon-intersections